נפגעי פעולות איבה

״אנו רואים בייצוג נפגעי האיבה כשליחות
מהמעלה הראשונה והופכים עולמות כדי
למצות את הזכויות הרפואיות
של הלקוחות שלנו״

 

יעקב קובי כהן

עורך דין

הקשר שלנו מתחיל בפגישת ייעוץ במשרדנו ללא עלות וללא כל התחייבות מצד הלקוח.

קצת עלינו

משרדנו עוסק בייצוג וליווי משפטי של נפגעי פעולות האיבה ובני משפחותיהם מזה כ – 20 שנה.

פגיעת איבה יכולה להיות עקב אירוע מסוים שקרה בסמוך לנפגע האיבה (נפילת טיל), או בעקבות מגורים במקום הנמצא תחת איום הטילים. מגוון רחב של פגימות פיסיות ונפשיות יכולות להיות מוכרות כפגימות שקרו עקב אירוע איבה ולא כולן ידועות לציבור הרחב.

למשל, אדם שרץ לממד ונחבל בזמן אזעקה יכול להיות מוכר כנפגע איבה. בנוסף גם מחלות כגון מחלת הסוכרת, פיברומיאלגיה, חרדה או אירוע מוחי/ התקף לב, יכולות להיות מוכרות ככאלו שהתפרצו בעקבות המצב הבטחוני.

המשרד מלווה את לקוחותיו בכל שלבי ההליך, החל מאיסוף החומר הרלוונטי, הגשת התביעה באופן המטיבי, דיונים בוועדות הרפואיות לרבות וועדות ערר עד למיצוי ההליך וקבלת הפיצוי התואם את המגבלה הרפואית של נפגע האיבה.

גם לאחר הוועדות הרפואיות וקבלת אחוזי הנכות ישנם הליכים מורכבים נוספים אשר יכולים להקנות לנפגע האיבה זכויות נוספות לדוגמא במקרה שנפגע האיבה אינו יכול לעבוד באופן זמני או באופן קבוע לאור הפגימות מהן הוא סובל.

לא אחת אנו נדרשים להגיש תביעה לבתי המשפט השונים על מנת להגן על זכויותיהם של נפגעי האיבה.

לאור הידע והניסיון שצברנו, למשרדנו הישגים משמעותיים ואף תקדימים למשל בנושאים של תושבי הדרום אשר חיים תחת איום הטילים המתמיד, נפגעים שבקשו להגיש תביעה עשרות שנים לאחר הפיגוע, הכרה במחלת הפיברומיאלגיה/סוכרת כתוצאה מלחץ לאור מצב בטחוני ועוד.

משרדנו טיפל ומטפל במאות רבות של נפגעי פעולות האיבה ולאור זאת רכש ידע וניסיון רב המעניק יתרון של ממש במיצוי הזכויות של נפגעי האיבה.

כל פגיעה או מחלה בגוף או בנפש, שקרתה עקב הסכסוך הישראלי פלסטינאי יכולה להיות מוכרת כאירוע איבה.

כן. כיום הביטוח הלאומי מוכן להכיר ברצף של אירועים (אזעקות) כאירוע איבה. לכן אנשים שגרים בעוטף עזה או בדרום הארץ בזמן שנורים טילים מחבל עזה, יכולים לקבל הכרה במידה ועקב רצף האירועים נפגעו בגופם או בנפשם. משרדו הצליח פעמים רבות להכיר בתושבי הדרום שלקו בחרדה עקב חשיפה לאזעקות רבות כנפגעי פעולות האיבה.

מי שקיבל בוועדות הרפואיות בין 10% נכות ועד ל – 19% יקבל מענק חד פעמי המתחיל ב – 55,000 ₪ ונגמר ב – 210,000 ₪. מי שקיבל מעל 20% יקבל קצבה לכל החיים, טיפולים על חשבון המדינה, לימודים אקדמאיים על חשבון המדינה ועוד הטבות נוספות רבות.