שימוש ברכב חברה הוא חלק משגרת עבודה של נהגים מקצועיים, אנשי מכירות, טכנאים, מנהלים ועובדים נוספים.
אך כאשר מתרחשת תאונת דרכים – ההשלכות המשפטיות משתנות באופן מהותי אם האירוע קרה בישראל או מחוץ לה.
ההבדלים הללו משפיעים הן על זכויות הנפגע והן על אסטרטגיית ניהול התביעה.


הבסיס החוקי – בארץ

בישראל חלים:

ההליך המשפטי לרוב מתנהל מול מבטחת הרכב בישראל ובמקביל מול הביטוח הלאומי, כאשר כללים ברורים מונעים כפל פיצוי.


הבסיס החוקי – בחו"ל

בחו"ל, הכללים משתנים לפי מדינת האירוע:


סוגיות ייחודיות ברכב חברה

  1. כיסוי ביטוחי בינלאומי – יש לוודא שהפוליסה כוללת סעיף "נהיגה בחו"ל" ומדינות הכיסוי.
  2. השתתפות עצמית וחבות מעסיק – תנאי השימוש ברכב חברה עשויים לחייב את העובד בנזק לרכב, במיוחד אם הפוליסה לא מכסה את המדינה בה אירעה התאונה.
  3. הכרה כתאונת עבודה – בישראל, הביטוח הלאומי עשוי להכיר בתאונה שאירעה בחו"ל אם הייתה במסגרת התפקיד.

אתגרי הוכחה ואיסוף ראיות

בחו"ל עלולות להתעורר בעיות כמו:


דוגמה מהשטח

נהג ציוד טכני שנשלח לאירופה עם רכב חברה ונפגע בתאונה באוסטריה, גילה כי הפוליסה שלו לא כללה כיסוי במדינה זו.
הטיפול המשפטי דרש פתיחת הליך נזיקי מקומי מול הנהג הפוגע, במקביל לתביעה לביטוח הלאומי בישראל כהכרה בתאונת עבודה.


לסיכום

הבדלים משפטיים בין תאונת דרכים ברכב חברה בארץ לבין בחו"ל מחייבים הכנה מוקדמת: בדיקת הכיסוי הביטוחי, הבנת החוק המקומי, ותיאום בין גורמי הביטוח בישראל ובמדינת היעד.
במשרדנו, אנו פועלים להבטיח שהעובד יקבל ייעוץ לפני יציאה לחו"ל – וכשמתרחשת תאונה, ננהל את ההליכים בארץ ובחו"ל בצורה מתואמת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תביעת הענק הראשונה לפיצוי קורבנות טרור הוגשה כמתוכנן ונפתח הרישום לתביעה הבאה.