רוב תאונות הדרכים נגרמות מטעות אנוש – אך לא כולן.
ישנם מקרים שבהם הסיבה לתאונה נעוצה בליקוי טכני או הנדסי ברכב: בלמים שלא פעלו, כריות אוויר שלא נפתחו, תקלה בהגה, או פגם בייצור מערכת ההנעה.
במצבים כאלה, השאלות המשפטיות שונות בתכלית – ולעיתים גם הנתבעים.


ליקוי טכני – מה ההשלכות המשפטיות?

כאשר התאונה נגרמת עקב פגם ברכב, מוקד התביעה עשוי לעבור מהנהג או מבעל הרכב – ליצרן, ליבואן או למוסך שביצע את הטיפול האחרון.
הטענות המשפטיות עשויות להתבסס על:


מי עלול להיתבע?

  1. יצרן הרכב – במקרה של פגם מובנה במוצר
  2. יבואן הרכב – אחראי להביא לשוק מוצר תקין ובטוח
  3. מוסך או מכון בדיקה – אם הליקוי היה ניתן לגילוי בבדיקה שגרתית או טיפול
  4. ספק חלפים – אם החלק הפגום הוחלף לפני התאונה

איסוף ראיות – השלב הקריטי

כדי להוכיח שהליקוי הוא שגרם לתאונה – ולא טעות נהג – יש לפעול במהירות:


סוגי הפיצויים האפשריים

מעבר לפיצויים הרגילים לפי חוק הפלת"ד (נזקי גוף בתאונת דרכים), תביעה נגד יצרן או מוסך עשויה לכלול:


אתגרי ההוכחה


לסיכום

תאונה שנגרמה עקב ליקוי ברכב אינה רק עניין של ביטוח רכב – היא עשויה להפוך לתביעה מורכבת נגד יצרן, יבואן או מוסך.
ההצלחה בהליך תלויה ביכולת לאסוף ראיות טכניות חותכות ולבנות טיעון משפטי מבוסס על אחריות מקצועית ואחריות למוצר פגום.

במשרדנו, אנו משלבים מומחי רכב, מהנדסים וחוקרי תאונות בתיקי ליקוי טכני – כדי לחשוף את האמת, להוכיח את הקשר הסיבתי, ולהביא לפיצוי המקסימלי המגיע לנפגע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תביעת הענק הראשונה לפיצוי קורבנות טרור הוגשה כמתוכנן ונפתח הרישום לתביעה הבאה.