עובדים רבים מוצאים את עצמם על הכביש כחלק אינטגרלי משגרת עבודתם – שליחים, נהגים מקצועיים, אנשי מכירות, טכנאים, ואף עובדים שמבצעים "קפיצה" לסידור מטעם המעסיק.
כאשר מתרחשת תאונת דרכים במהלך שליחות, עולה השאלה: האם מדובר בתאונת עבודה המזכה בזכויות לפי חוק הביטוח הלאומי?


הבסיס החוקי – הגדרת תאונת עבודה

חוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], תשנ"ה–1995, מגדיר "תאונת עבודה" כאירוע תאונתי שאירע "תוך כדי ועקב העבודה".
המשמעות היא כפולה:

בתאונות דרכים, החוק מעניק הכרה מיוחדת גם ל**"תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה"** – בהתאם להוראות חוק הפלת"ד (פיצויים לנפגעי תאונות דרכים).


מתי תאונה בשליחות תיחשב לתאונת עבודה?

  1. ביצוע משימה מטעם המעסיק – נסיעה להובלת ציוד, איסוף מסמכים, פגישה עם לקוח.
  2. בדרך מהעבודה או אליה – אם הנסיעה קשורה ישירות לעבודה (כולל "סטייה" סבירה לצורך שליחות).
  3. נסיעה בין אתרי עבודה – מעבר בין סניפים, פרויקטים או אתרי שירות.
  4. שליחות מחוץ לשעות העבודה הרשמיות – אם היא נדרשה או אושרה על ידי המעסיק.

מתי השליחות לא תוכר?


יתרונות ההכרה כתאונת עבודה


נקודת המפגש בין ביטוח לאומי לחברת הביטוח

בתאונות דרכים שהן גם תאונות עבודה, קיימת חפיפה בין זכויות מול ביטוח לאומי לבין הפיצוי מחברת הביטוח.
הפיצוי הסופי יותאם כך שלא תתקבל "כפילות תשלומים" – אך תכנון נכון של ההליך המשפטי עשוי למקסם את הסכומים.


לסיכום

ההכרה בתאונת דרכים במהלך שליחות כתאונת עבודה אינה אוטומטית – היא דורשת הוכחת קשר ישיר בין המשימה לעבודה, ללא סטיות מהותיות.
במשרדנו, אנו בודקים כל מקרה לעומק, אוספים ראיות לנסיבות השליחות, ומנהלים את ההליכים מול ביטוח לאומי וחברת הביטוח – כדי להבטיח שהנפגע יקבל את מלוא הזכויות המגיעות לו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תביעת הענק הראשונה לפיצוי קורבנות טרור הוגשה כמתוכנן ונפתח הרישום לתביעה הבאה.