הוועדה הרפואית של מס הכנסה היא הגוף שמכריע אם מבקש הפטור הרפואי זכאי לו, על סמך קביעת אחוזי נכות רפואית. מדובר בהליך רשמי ומובנה, שמומלץ להכיר אותו היטב כדי למצות את הזכויות.


מטרת הוועדה

הוועדה הרפואית בוחנת את המצב הבריאותי של המבקש, קובעת את אחוזי הנכות בהתאם לתקנות, ומחליטה על תקופת הזכאות לפטור ממס הכנסה – זמני או לצמיתות.


שלבי ההליך

1. הגשת בקשה לפטור רפואי


2. בדיקת אפשרות להסתמך על קביעות קיימות

לפני זימון לוועדה, מס הכנסה בודק אם קיימת קביעה רפואית מוכרת מגוף אחר (ביטוח לאומי, משרד הביטחון, משרד הבריאות).
אם כן – ניתן להסתמך עליה ולחסוך את ההגעה לוועדה חדשה.


3. זימון לוועדה רפואית

אם אין קביעה מוכרת, המבקש יוזמן לוועדה רפואית:


4. הדיון בוועדה


5. החלטת הוועדה


מסמכים חשובים שיש להביא

  1. סיכומי מחלה מרופא משפחה ומומחים רלוונטיים.
  2. בדיקות עדכניות – דימות, מעבדה, בדיקות תפקוד.
  3. חוות דעת מומחים המתארות את ההשפעה התפקודית של המגבלות.
  4. פרוטוקולים רפואיים קודמים (ביטוח לאומי, משרד הביטחון).
  5. תרשימי תרופות/טיפולים קבועים.

טיפים להתנהלות נכונה בוועדה


מה קורה אחרי הוועדה?


סיכום

הוועדה הרפואית במס הכנסה היא שלב קריטי בדרך לקבלת פטור רפואי. הכנה נכונה, איסוף מסמכים מלאים והצגה ברורה של ההשפעה התפקודית על חיי היום־יום – הם המפתח להצלחה בהליך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תביעת הענק הראשונה לפיצוי קורבנות טרור הוגשה כמתוכנן ונפתח הרישום לתביעה הבאה.